maanantai 6. toukokuuta 2013

Kämppä

Tässä vähän kuvia mun kotoa, kun niitä kerran pyydettiin.
Valotus on outo ja kämppä näyttää kolkolta kun sain siivottua sen.

Mulla on siis kokoon taittuva ruokapöytä. En oo ihan varma että mitä tässä lattialla pitäisi tehdä, jos tuon laittaisi kasaan. Neliöitä kuitenkin riittää.


Ilmastointi ja vaatekaappi. Ilmastointi on pelottava enkä oo onneksi vielä tarvinnut sitä. Täällä on lähinnä ollut todella kylmä, joten lämmitystä olisin enemmän kaivannut.


Tv pöytä on muuntautunut mun läppäripöydäksi sillä nettipiuha ei riitä pöydälle asti.


Sänky on vähän niin kuin parvi. Alle saa vaikka matkalaukut. Myös portaat ovat säilytystilaa. Vielä pitäisi keksi jotain laitettavaa niihin :)



Sängyn päälle ovat päässeet poseeraamaan mun Tokion tuliaiset :)


Ja mulla on oma pesukone! Jei. Sitäkään en ole vielä uskaltautunut käyttämään. Paljon japaninkieltä nappuloissa.


Eteisessä on myös keittokomero, jääkaappi ja mikro.
Ja tuossa seinässä on ovikellon kamera. Voin siis pällistellä siitä jos joku soittaa ovikelloa.


Vessassa mulla on ensin pönttö, jossa on käsienpesuallas päällä. Oikeastaan ihan järkevä japanilainen ratkaisu. Hanasta alkaa automaattisesti huuhdeltaessa valumaan vesi jolla täytetään säiliö. Ja seuraavalla kerralla pönttö huuhdotaan sillä vedellä millä pestiin kädet.
Seinässä on taas joku tuuletuksen säätö, josta en ymmärrä. Takana näkyy hieman kylpyammetta ja lavuaaria. Lavuaarin oikealla puolella on vielä suihku, jossa peseydytään ennen kun astutaan kylpyyn nauttimaan lämmöstä.


Olin sunnuntain ja maanantain Tokiossa ja yövyin kapselihotellissa. Mutta voisin vaikka kirjoitella siitä joku toinen päivä. Nyt väsyttää ja huomenna on ensimmäinen oikea työpäivä.  Vähän jännittää mitä pääsen tekemään.

4 kommenttia:

kuoro-Iida kirjoitti...

Ooh Japanilaiset on neroja. Mahtava tuo käsienpesuallas/pöntön vesisäiliö yhdistelmä! Ja suihku ennen kylpyä, miten ihanan hygieenistä :)

Sun blogi on kiva!

Anna kirjoitti...

Joo täkäläiset on keksinyt kaikkea hienoa :) Osa toimii, osa on vaan outoja ;)

Anonyymi kirjoitti...

Kiva kämppä. Todella nokkela keino säästää vettä käyttämällä "harmaata" vettä käsienpesualtaasta vessan huuhteluun. Pöytä taittuu kätevästi siivouksen ajaksi jne.
Pesukone on niin söpön näköinen arvoituksellisine teksteineen. Osaat varmaan jo käyttää sitä.
Terv. Soili

Anna kirjoitti...

Juu pesukonetta tulee käytettyä tiuhaan. Ja tuuletuksenkin salat olen jo opetellut.