torstai 16. toukokuuta 2013

Ikebana


Sain upean mahdollisuuden päästä työkaverini mukaan ikebana tunnille. Opettaja toimi vanha nainen joka on 60 vuotta harrastanut ikebanaa, eli japanilaista kukkien asettelua. Tunti pidettiin hänen kotonaan.

Katselin ensin sohvalta kun muut asettelivat kukkia maljakkoon ja siellä pohjalla olevaan kenzaan. Kukat olivat opettajan valitsemat. Toiset oppilaat olivat harrastaneet vuosikymmeniä ja osa vasta aloittaneita. Nautin todella paljon jo pelkästä katsomisesta, mutta opettaja antoi minulle mahdollisuuden kokeilla ihan itse. Ja lopputulos oli kuulemma hyvin kaunis. Ilmeisesti minulla on silmää ikebanalle.

Ilta päättyi yhteiseen illalliseen. Kaikki olivat hyvin otettuja siitä kuinka hyvin syön puikoilla ja että pidän japanilaisesta ruuasta. Minulle esitettiin paljon kysymyksiä ja kaikki olivat kovin iloisia siitä että olin tullut paikalle. Pyydettiin myös tulemaan seuraavalla viikolla uudestaan. Ja toki otettiin yhdessä pari valokuvaa.

Kaiken kaikkiaan erinomainen ilta. Ja kiva välillä nähdä vähän naisiakin, kun noiden miesten kanssa kaiket päivät teen töitä.


Opettaja

Ruukku ja kenza


Työkaveri

Työkaverin teos



Minun asetelma


Ja millä lautasella tuotiin jäkiruoka!

Ryhmäkuva :)



2 kommenttia:

juti kirjoitti...

Kaunis asetelma! Tuosta hommasta miekin tykkään ;)

Anna kirjoitti...

Kiitos! Ostin jo oman kenzan niin pääset kotona testailemaan.