sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Nainen kimonossa

Viikon parhaaksi päiväksi on täällä muuttunut keskiviikko sillä silloin on Ikebana kurssi. Nautin todella paljon kukista, kurssilaisten seurasta ja illan päättävästä illallisesta.

Tällä viikolla työkaverini tuli hakemaan minua 1,5 tuntia normaalia aiemmin ja heitti minut ikebana opettajamme luo. En ollut aivan varma mitä oli ohjelmassa ja olin todella iloinen ja yllättynyt kun opettajamme oli järjestänyt paikalle kimonon pukemiseen erikoistuneen naisen.

Pukija ja opettajamme hyörivät ympärilläni ainakin tunnin verran pukien minua perinteiseen japanilaiseen asuun. Asuun kuului alusmekko, aluskimono, kimono, lukematon määrä alusvöitä ja nauhoja sekä päällimmäisenä obi. Obi solmittiin selkään ison rusetin muotoon.

Lisää kimonosta ja siihen kuuluvista asusteista voit käydä lukemassa vaikka wikipediasta.

Päivän suurin yllätys oli kun opettajani kertoi minulle antavansa päälläni olevan kimonon lahjaksi minulle.
Nyt olen onnellinen erittäin kauniin kimonon omistaja :) Mietittäväksi jääkin sitten että miten saan sen Suomeen.

Kuvat ovat vähän heikkoja. Laitan sitten parempia kuvia kun saan työkaverilta.
Niin ja kerroinko jo että tuossa kimonossa oli hieman kuuma eikä hengitykselle oltu annettu tilaa kaikilta vöiltä. Siksi punainen naama ;)









2 kommenttia:

juti kirjoitti...

Kaunis! Myös opettajien ilmeistä päätellen Top Kimono Model!

Anna kirjoitti...

Sain kyllä kehuja siitä kuinka olin luonnostaan hyvä kimonon pitäjä. Moneen kertaan kysyttiin että ahdistaako ja haluatko jo ulos kimonosta.
Ainut vaan että olen vähän liian muodokas tuohon pukuun. Kimonon kauneusihanne on laatikkomalli.